Overslaan naar content

Finance Manager

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • € 5.500 - € 7.500 per maand
  • Finance

Functieomschrijving

Ben jij een ervaren financiële professional met een scherp oog voor cijfers én procesoptimalisatie? Heb je affiniteit met een dynamische, internationale scale-up omgeving? Lees dan verder. 

Als Finance Manager ben jij eindverantwoordelijk voor de financiële aansturing en rapportage van Karsten International. Je leidt het finance team, borgt financiële processen en zorgt voor tijdige en betrouwbare rapportages. Je bent de spil tussen de administratie, directie en externe stakeholders. 

Een overzicht van jouw taken en verantwoordelijkheden: 

Financieel beheer en rapportage 

  • Verantwoordelijk voor tijdige en correcte periodieke afsluitingen. 

  • Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen, inclusief het opstellen van de jaarrekening. 

  • Opstellen van managementrapportages, inclusief ad-hoc analyses en dashboards. 

  • Aansturing van het team voor de verwerking en controle van grootboek- en subadministraties. 

Fiscale zaken en compliance 

  • Verzorgen van BTW- en andere aangiftes. 

  • Bewaking van fiscale en niet-fiscale ontvangsten en verplichtingen. 

  • Verantwoordelijk voor verzekeringszaken en naleving van fiscale wet- en regelgeving. 

Procesoptimalisatie en strategie 

  • Ontwikkelen en bewaken van efficiënte financiële processen en informatievoorziening. 

  • Signaleren en analyseren van interne en externe ontwikkelingen, met doorvertaling naar kansen en risico’s. 

  • Voorstellen doen voor verbeteringen en investeringen binnen de organisatie. 

  • Verder vormgeven van financieel beleid, inclusief planning- en control-cyclus. 

 

Het Finance team bestaat uit de volgende sterspelers; een Business Controller, Financial Controller, 2 Administrators en een debiteurenbeheerder.  

Vereisten

Wat breng jij mee? 

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding in Finance, Bedrijfseconomie of Accountancy. 

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie. 

  • Leiderschapskwaliteiten en ervaring met het aansturen van een team. 

  • Sterke analytische vaardigheden en een proactieve houding. 

  • Up-to-date kennis van financiële en fiscale wetgeving. 

  • Ervaring met ERP-systemen en rapportagetools is een pré. 

  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. 

Wie zijn wij? 

Karsten International ontwikkelt een breed scala aan producten voor dagelijks gebruik, van de nieuwste gadgets tot duurzame beautyproducten. Noem het, wij maken het. Naast hard werken en kwaliteit leveren, staan plezier en collegialiteit bij ons voorop. Het team bestaat uit gedreven productontwikkelaars, salesexperts, logistieke talenten, online marketingspecialisten en grafisch ontwerpers. Dankzij een breed internationaal netwerk en meer dan tien jaar ervaring veroveren we de harten van consumenten wereldwijd. Jij krijgt alle ruimte om hieraan bij te dragen. 

Wat bieden wij jou? 

  • Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling 

  • Een uitstekend pensioenregeling 

  • Reiskostenvergoeding 

  • 13de maand & 8% vakantiegeld 

  • Uitgebreide lunch, vers fruit en verse koffie 

  • Bootcamp, yoga en bedrijfsvoetbalteam 

  • Fietslease-regeling 

  • OpenUp voor mentale gezondheid 

  • Massage op de werkvloer 

  • Korting op onze producten 

  • Gezellige bedrijfsuitjes 

  • Makkelijk bereikbaar kantoor in Amsterdam 

  • Ondersteuning bij HSM-visum en 30%-regeling (indien van toepassing) 

Al enthousiast over je nieuwe werkplek? Hier krijg je een mooi inkijkje in ons bedrijf:

Heb je vragen? Stel ze aan onze Recruiter Fanisha:

Mobile: +31 6 27 46 47 74 | Direct number: +31 20 261 4883

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

of