Overslaan naar content

Logistiek Planner Import

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Supply Chain

Functieomschrijving

32-40 hours


Miljoenen producten met zorg van de ene kant van de wereld naar de andere kant van de wereld brengen en jij mag hiervoor zorgen. Werk jij graag in een dynamische werkomgeving en behoren regelen, plannen en overzicht houden tot jouw talenten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als onze logistieke collega ben jij mede verantwoordelijk voor de inbound van +- 900 containers per jaar. Jij organiseert en coördineert de shipments die grotendeels vanuit China richting Nederland worden getransporteerd. En dat maakt jou een belangrijke schakel in het gehele proces.

Jij weet welke order in welke container op welke schip staat, want jij boekt het transport. Is er vertraging? Doordat jij het overzicht behoudt, ben jij de eerste die dit signaleert en gaat hierop anticiperen. Je informeert de betrokken partijen en stuurt bij waar mogelijk is. Om duurzaam te vervoeren en geen vrachtruimte onbenut te laten boek jij vrachten efficiënt in door verschillende orders te combineren. En kostentechnisch denk jij graag mee door marktonderzoek uit te voeren op tarieven van rederijen om zo tot gedegen afwegingen te komen.

Je staat er bij ons nooit alleen voor, want jij bundelt jouw krachten met jouw naaste collega’s op de afdeling supply chain en ondersteunt elkaar waar nodig. Je helpt de collega’s op de outbound afdeling als de werkpiek daar hoger ligt. Het mooie hiervan is dat je zo verder groeit in kennis en vaardigheden op supply chain. Daarnaast werk je samen met de afdelingen inkoop en sales om zo tot het beste resultaat te komen; een gedegen planning en soepel transport. En zo liggen uiteindelijk mede dankzij jouw inzet onze producten volgens planning in de vele winkels van de grote retailers.


Opgesomd:

  • Boeken van (zee/rail/lucht) vrachten en contact onderhouden met rederijen / leveranciers.

  • Gegevens van boekingen administreren in het ERP systeem.

  • Nauwkeurig volgen van transporten en boeking informatie navragen.

  • Vrachten efficiënt boeken, bijv. door te bekijken of orders gecombineerd kunnen worden in containers.

  • Betrokken collega’s op de hoogte houden om te zorgdragen dat het proces soepel blijft verlopen.

  • Prijzen vergelijken van rederijen en zorgdragen voor de juiste keuze van transporteurs d.m.v. onderhandeling en het maken van afspraken omtrent tarieven.

  • Verkooporders controleren en doorgeven aan de externe magazijnen.

  • Wegtransport organiseren.

Vereisten

Jouw talenten

Jij kunt goed schakelen, bent initiatiefrijk, werkt planmatig en weet te allen tijde het overzicht te bewaren. Het proces van transport en logistiek kent voor jou geen geheimen. Jij hebt een goed probleemoplossend vermogen en stelt de juiste prioriteiten.
Daarnaast heb jij:

  • Gedegen ervaring met supply chain, logistiek en planning.

  • Enkele jaren ervaring in een soortgelijke functie.

  • Kennis van internationaal (zee, rail, lucht) transport.

  • Heeft ervaring met ERP systemen, bij voorkeur met Business Central.

  • Gedegen kennis van de Nederlandse en Engelse taal in geschreven woord.

  • HBO denk- en werkvermogen.


Who we are?

Karsten International develops a wide range of products for daily use, from the latest gadgets to sustainable beauty products. You name it, we make it. In addition to working hard and delivering quality, enjoyment and collegiality are our top priorities. The team consists of driven product developers, sales experts, logistics talents, online marketing specialists and graphic designers. Thanks to a broad international network and more than ten years of experience, we are winning the hearts of consumers all over the world with our products. You will be given every opportunity to contribute to this.

To ensure that you stay in top condition, we offer you

  • Appropriate salary

  • Room for personal growth and professional development

  • An excellent pension scheme

  • Travel allowance

  • 13th month bonus

  • 8% holiday allowance

  • An extensive lunch

  • Fresh fruit

  • Freshly ground coffee

  • Boot Camp

  • Yoga

  • Your own football team

  • Massage

  • Discount on cool products

  • A weekly Frimibo and fun parties

  • An Instagram-worthy and easily accessible office in Amsterdam

  • A great team of colleagues

Will you join our team?
Are you convinced that you should become our new colleague? Press the button to apply.
Do you have any questions? Give us a call: 06323 6026.


Already excited to see your new workplace? Here you get a nice insight into our company:

https://www.youtube.com/watch?v=5Lk-M4otS6s

Acquisition responses are not welcome

of