Overslaan naar content

Operational Excellence Lead

  • Op locatie
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Buying

Functieomschrijving

Jouw Missie 

Jij zet de gouden standaard voor hoe wij prestaties uitvoeren, meten en optimaliseren over alle afdelingen. Door onze operationele teams, procesmanagement en systemen op één lijn te brengen, transformeer je efficiëntie in een competitief voordeel, je monitort output, elimineert knelpunten en stuurt meetbare resultaten aan. 

Jouw Verantwoordelijkheden 

  • Optimaliseer de bestaande operationele workflow door Lean Six Sigma-principes toe te passen, voor doorlopende verbeteringen over onze afdelingen, waaronder Quality, Sourcing en Design. 

  • Je neemt dagelijks eigenaarschap over operationele verbeteringen om de levertijden van onze orderflow te waarborgen. 

  • Tegelijkertijd zet je een roadmap uit voor operationele verbeteringen samenwerking met verschillende afdelingen, waarbij je gebruikmaakt van synergieën, digitalisering (via onze eigen tools) en data-driven rapportage. 

  • Je leidt de wekelijkse orderflow-besprekingen tussen operationele teams om zowel kort- als langetermijnverbeteringen aan te sturen. 

  • Je bent verantwoordelijk voor de orderflow-pijplijn – van volume en kwaliteit tot timing – en adviseert interne stakeholders met een data-driven aanpak om de workflow verder te optimaliseren. 

Vereisten

Wat Jij Meebrengt 

  • 7+ jaar ervaring als Projectmanager of Procesmanager, met expertise in projectmanagement, procesoptimalisatie, logistiek en kwaliteitscontrole (voorkeur voor manufacturing, tech of consultancy). 

  • HBO- of WO-diploma. 

  • Pre: Lean Six Sigma certificering. 

  • Bewezen trackrecord in het optimaliseren van operationele processen in groeiende organisaties (startup/scale-up ervaring is een plus). 

  • Ervaring in retail en/of import-export. 

  • Data-Driven Mindset: Kennis van KPI’s, dashboards en process improvement frameworks (Lean Six Sigma, Agile). 

  • Leiderschapskwaliteiten: Stakeholder management op alle niveaus, van COO tot operationele teams. 

  • Talen: Engels (vereist); Nederlands (pre). 

Waarom Karsten? 

  • Impact: Vorm de ruggengraat van een groeiend internationaal bedrijf. 

  • Autonomie: Eigenaarschap over de ops-aanpak, met ondersteuning van de COO. 

 

Wie zijn wij?  

Karsten International ontwikkelt een breed scala aan producten voor dagelijks gebruik, van de nieuwste gadgets tot duurzame beautyproducten. You name it, we make it. Naast hard werken en kwaliteit leveren, staan plezier en collegialiteit bij ons voorop. Het team bestaat uit gedreven productontwikkelaars, sales experts, logistieke talenten, online marketingspecialisten en grafisch ontwerpers. Dankzij een breed internationaal netwerk en meer dan tien jaar ervaring veroveren wij met onze producten de harten van consumenten over de hele wereld. Jij krijgt alle kansen om hieraan bij te dragen. Om ervoor te zorgen dat jij in topconditie blijft, bieden wij jou: 

  • Ruimte voor persoonlijke groei en professionele ontwikkeling 

  • Een uitstekende pensioenregeling 

  • Reiskostenvergoeding  

  • 13de maand 

  • 8% vakantiegeld 

  • Een uitgebreide lunch 

  • Vers fruit en vers gemalen koffie 

  • Bootcamp 

  • Yoga 

  • Lease a bike optie 

  • OpenUp for mental health 

  • Een eigen voetbalteam 

  • Maandelijke massage op de werkvloer 

  • Korting op gave producten 

  • Een wekelijkse vrijmibo en gezellige bedrijfsuitjes 

  • Een instagramwaardig en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam 

  • Een geweldig team aan collega’s 

Hier kun je jouw nieuwe werkplek alvast bekijken: 

 

Ben jij de kandidaat die wij zoeken? 

Dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV korte motivatie via de sollicitatielink. 

 

Vragen? 

Stel ze aan onze Recruiter Isabella: 

Mobiel: +31 6 27 46 74 80 | Vaste lijn: +31 20 261 4883 

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. 

of