
Operational Excellence Lead
- Op locatie
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
- Buying
Functieomschrijving
Jouw Missie
Jij zet de gouden standaard voor hoe wij prestaties uitvoeren, meten en optimaliseren over alle afdelingen. Door onze operationele teams, procesmanagement en systemen op één lijn te brengen, transformeer je efficiëntie in een competitief voordeel, je monitort output, elimineert knelpunten en stuurt meetbare resultaten aan.
Jouw Verantwoordelijkheden
Optimaliseer de bestaande operationele workflow door Lean Six Sigma-principes toe te passen, voor doorlopende verbeteringen over onze afdelingen, waaronder Quality, Sourcing en Design.
Je neemt dagelijks eigenaarschap over operationele verbeteringen om de levertijden van onze orderflow te waarborgen.
Tegelijkertijd zet je een roadmap uit voor operationele verbeteringen samenwerking met verschillende afdelingen, waarbij je gebruikmaakt van synergieën, digitalisering (via onze eigen tools) en data-driven rapportage.
Je leidt de wekelijkse orderflow-besprekingen tussen operationele teams om zowel kort- als langetermijnverbeteringen aan te sturen.
Je bent verantwoordelijk voor de orderflow-pijplijn – van volume en kwaliteit tot timing – en adviseert interne stakeholders met een data-driven aanpak om de workflow verder te optimaliseren.
Vereisten
Wat Jij Meebrengt
7+ jaar ervaring als Projectmanager of Procesmanager, met expertise in projectmanagement, procesoptimalisatie, logistiek en kwaliteitscontrole (voorkeur voor manufacturing, tech of consultancy).
HBO- of WO-diploma.
Pre: Lean Six Sigma certificering.
Bewezen trackrecord in het optimaliseren van operationele processen in groeiende organisaties (startup/scale-up ervaring is een plus).
Ervaring in retail en/of import-export.
Data-Driven Mindset: Kennis van KPI’s, dashboards en process improvement frameworks (Lean Six Sigma, Agile).
Leiderschapskwaliteiten: Stakeholder management op alle niveaus, van COO tot operationele teams.
Talen: Engels (vereist); Nederlands (pre).
Waarom Karsten?
Impact: Vorm de ruggengraat van een groeiend internationaal bedrijf.
Autonomie: Eigenaarschap over de ops-aanpak, met ondersteuning van de COO.
Wie zijn wij?
Karsten International ontwikkelt een breed scala aan producten voor dagelijks gebruik, van de nieuwste gadgets tot duurzame beautyproducten. You name it, we make it. Naast hard werken en kwaliteit leveren, staan plezier en collegialiteit bij ons voorop. Het team bestaat uit gedreven productontwikkelaars, sales experts, logistieke talenten, online marketingspecialisten en grafisch ontwerpers. Dankzij een breed internationaal netwerk en meer dan tien jaar ervaring veroveren wij met onze producten de harten van consumenten over de hele wereld. Jij krijgt alle kansen om hieraan bij te dragen. Om ervoor te zorgen dat jij in topconditie blijft, bieden wij jou:
Ruimte voor persoonlijke groei en professionele ontwikkeling
Een uitstekende pensioenregeling
Reiskostenvergoeding
13de maand
8% vakantiegeld
Een uitgebreide lunch
Vers fruit en vers gemalen koffie
Bootcamp
Yoga
Lease a bike optie
OpenUp for mental health
Een eigen voetbalteam
Maandelijke massage op de werkvloer
Korting op gave producten
Een wekelijkse vrijmibo en gezellige bedrijfsuitjes
Een instagramwaardig en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam
Een geweldig team aan collega’s
Hier kun je jouw nieuwe werkplek alvast bekijken:
Ben jij de kandidaat die wij zoeken?
Dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV korte motivatie via de sollicitatielink.
Vragen?
Stel ze aan onze Recruiter Isabella:

Mobiel: +31 6 27 46 74 80 | Vaste lijn: +31 20 261 4883
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!