
Head of Sales
- Op locatie
- Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
- Sales
Functieomschrijving
De Head of Sales is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, uitvoeren en optimaliseren van de commerciële strategie van de organisatie. Deze rol combineert strategisch sales leiderschap met praktische verkoopacties, teammanagement en het opbouwen van klantrelaties in B2B, B2C en retailkanalen. De functie heeft verschillende niveaus van zelfstandigheid, strategische verantwoordelijkheid en doelstellingen voor omzet.
De Head of Sales rapporteert aan de Chief Operating Officer (COO) en leidt het hele sales team (inclusief Teamleiders, Accountmanagers en Sales Support). De rol werkt nauw samen met Inkoop, Productmanagement, Supply Chain, Kwaliteit, Marketing en Design.
Jouw verantwoordelijkheden:
Ontwikkel en voer het jaarlijkse commerciële plan uit.
Leid het accountmanagement- en sales support-team.
Identificeer markt- en klantbehoeften; analyseer trends en concurrentie.
Beheer offertes, voorstellen, onderhandelingen en presentaties.
Breid de klantenkring uit via cold acquisition en partnerships.
Start en beheer verkoopcampagnes samen met marketing.
Rapporteer verkoopresultaten en KPI’s aan het senior management.
Zorg voor correct en consistent gebruik van CRM en andere salestools.
Leid commerciële deelname aan beurzen en evenementen.
Vereisten
Eisen:
Afgeronde bachelor- of masteropleiding in Business, Commerce of een gerelateerd vakgebied.
Minimaal 7 jaar ervaring in sales en commercieel teammanagement.
Werkt zelfstandig en neemt hoogwaardige commerciële beslissingen.
Fungeert als strategische gesprekspartner voor directie.
Goede kennis van CRM-systemen en sales pipeline management.
Uitstekende beheersing van Microsoft Excel en andere MS Office-programma’s.
Goede beheersing van Engels in woord en geschrift.
Bewezen ervaring in internationale verkoop en deelname aan beurzen.
Ontwikkelt en implementeert businessmodellen, prijsstrategieën en langetermijnplannen.
Fungeert als sparringpartner op directieniveau en beheert complexe salesomgevingen.
Wie zijn wij?
Karsten International ontwikkelt een breed scala aan producten voor dagelijks gebruik, van de nieuwste gadgets tot duurzame beautyproducten. Noem het, wij maken het. Naast hard werken en kwaliteit leveren, staan plezier en collegialiteit bij ons voorop. Het team bestaat uit gedreven productontwikkelaars, salesexperts, logistieke talenten, online marketingspecialisten en grafisch ontwerpers. Dankzij een breed internationaal netwerk en meer dan tien jaar ervaring veroveren we de harten van consumenten wereldwijd. Jij krijgt alle ruimte om hieraan bij te dragen.
Wat bieden wij jou?
Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling
Een uitstekend pensioenregeling
Reiskostenvergoeding
13e maand & 8% vakantiegeld
Uitgebreide lunch, vers fruit en verse koffie
Bootcamp, yoga en bedrijfsvoetbalteam
Fietslease-regeling
OpenUp voor mentale gezondheid
Massage op de werkvloer
Korting op onze producten
Gezellige bedrijfsuitjes
Makkelijk bereikbaar kantoor in Amsterdam
Ondersteuning bij HSM-visum en 30%-regeling (indien van toepassing)
Hier kun je jouw nieuwe werkplek alvast bekijken:
Ben jij de kandidaat die wij zoeken?
Dan ontvangen wij graag jouw motivatie met CV korte motivatie via de sollicitatielink.
Vragen?
Stel ze aan onze Recruiter +31 20 261 4883
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!